شناسهٔ خبر: 175937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان به ارزش ۸ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال

عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف بیش از ۱۳۰ هکتار از اراضی دولتی این استان در سال جاری به ارزش هشت هزار و ۳۴۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف بیش از ۱۳۰ هکتار از اراضی دولتی این استان در سال جاری به ارزش هشت هزار و ۳۴۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: این اراضی در قالب ۲۷ عملیات یگان حفاظت اراضی این اداره کل و در اجرای حکم قطعی قضایی آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: یگان حفاظت راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با توجه به مسئولیت و وظایف خود بدون اغماض با سودجویان و متعرضان به اراضی ملی و دولتی به شکل جدی و قانونی برخورد می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به‌شمار می‌رود، بیان کرد: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاظت اراضی استان عرصه بر متصرفان اراضی دولتی استان تنگ شده‌ است.

اکبری به شهروندان هشدار داد قبل از خرید ملک به‌ویژه در محدوده و حریم شهرها از صحت مدارک اطمینان حاصل کنند و استعلام لازم را از دستگاه‌های مربوط به ویژه راه و شهرسازی به عمل آورند تا مورد سوءاستفاده زمین خواران و کلاهبرداران قرار نگیرند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین‌های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۴۱۷۲۵ و یا شماره گیری تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶، هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند.